۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴

مهر گزارش می دهد/

گلستان الگوی وحدت شیعه و سنی در کشور/ وحدت تحت لوای رهبری رمز استحکام نظام است

گلستان الگوی وحدت شیعه و سنی در کشور/ وحدت تحت لوای رهبری رمز استحکام نظام است

گنبدکاووس – خبرگزاری مهر: استان گلستان به دلیل وجود تنوع قومیتی از نظر اعتقادات دینی و مذهبی نیز شاهد زندگی اهل سنت و شیعه در کنار یکدیگر است و همین وحدت بین مذاهب در استان باعث شده تا گلستان الگوی اتحاد مسلمانان در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تنوع قومیتی در استان گلستان باعث شده تا بعنوان یک ایران کوچک اقوام و مذهاب مختلف را در خود جای دهد. حضور قوم ترکمن و بلوچ بعنوان پیروان اهل تسنن در کنار شیعیان و تلاش آن ها برای آبادانی این سرزمین در کنار اتحاد و همدلی همواره زبانزد کشور بوده است. این اتحاد باعث شده تا علاوه بر این الگویی برای وحدت مسلمانان در کشور باشد خاری شود در چشم دشمنان کور دل که هواره بر طبل تفرقه افکنی میان مسلمان کوبیده اند.

این اتحاد بعنوان یکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی است زیرا قبل از انقلاب به دلیل تلاش های اسکتبار و موفقیت هایی که برای تفرقه افکنی در منطقه کسب کرده بوده باعث شده بود تا شمال شرق کشور بعنوان یک تهدید محسوب شود. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه آموزه های دینی در کنار رهنمود های رهبر کبیر انقلاب و همچنین سفارشات مقام معظم رهبری استان گلستان به مهد وحدت میان شیعه و سنی و همچنین یکی از امن ترین نقاط کشور تبدیل شد که بر این نکته بارهای در سفرهای مسولان نظام در هفته های گذشته تاکید شده است.

وحدت از سفارشات قرآن به انسان های مومن است

مدیر حوزه علمیه انوریه روستای قره ماخر گنبد کاووس با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند انسانهای مومن را به احسان و وحدت دعوت می کند.

حاج آخوند مراد محمد کسلخه در گفتگو با خبرنگارمهر افزود: در این زمان همه ی ما باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم چون ایشان بر اساس قرآن و سنت پیامبر همه ما را به اتحاد و یکپارچگی دعوت می کند و ترفند های دشمنان اسلام و انقلاب را برما آشکار می سازد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام می خواهند با تفرقه افکنی و اختلاف میان مسلمانان وحدت امت اسلام را از بین ببرند ولی چون این وحدت بر اساس قرآن سنت پیامبر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است هرگز موفق نخواهد شد.

امام جمعه اهل سنت اینچه برون نیز گفت: وحدت از الزامات مسلمانان است و خاص شیعه و سنی نیست نشات گرفته از قرآن کریم است.

حاج آخوند مدد هوشمند بیان کرد: وحدت همچون عضوی از پیکره مسلمان است که اگر نباشد باعث صدمه به این پیکره خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمنان در حال توطئه هستند و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی اظهار کرد: ما مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید دست به دست هم دهیم و این توطئه ها رو از بین ببریم.

حاج آخوند مراد قلی احمد زاده، امام جمعه داشلی برون نیز به خبرنگار مهر گفت: ما مسلمانان با الهام گرفتن از آیات قران و احادیث پیامبر و رفتار بزرگان دینی باید سعی کنیم وحدت خود را استحکام بخشیم و نگذاریم که منافقین و دشمنان دین بین ما تفرقه بیندازند و دل های مارا از هم دور نمایند.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: بهترین حسن برای لزوم وحدت خود قرآن است.

از شیرینی وحدت همه مسلمان بهره مند می شوند

حجت الاسلام جعفر کوهستانی به خبرنگارمهر گفت: قطعا تفرقه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و از شیرینی وحدت جوامع اسلامی چه شیعه و چه سنی بهره مند می شوند.

وی تاکید کرد: سفارش امام (ره) نیز وحدت است و برای عمل کردن به قرآن این هفته را بنیان گذاشت.

حجت الاسلام کوهستانی بیان کرد: دشمنان در طول انقلاب به واسطه وحدت مسلمانان ضربات زیادی خورده است، دشمنان فهمیده اند که با وحدت ما کاری از پیش نمی برند از همین رو در جنگ مخفیانه می خواهند به این وحدت ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: این هفته می تواند پیام های خوبی را داشته باشند و می توانیم برنامه های رشد مذهبی ودینی را در طول سال برای جهان اسلام برنامه ریزی نماییم.

کوهستانی ادامه داد: همانطور که وحدت از حساسیت بیشتری برخوردار شده است سرمایه گذاری دشمنان در این بخش نیز بیشتر گردیده است.

جامعه امروز را با محوریت ولایت فقیه به سمت وحدت سوق دهیم

رییس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی اترک نیز گفت: قرآن که بزرگترین معجزه الهی است امت اسلام را به وحدت دعوت می کند اگر به گفتار قرآن عمل کنیم و به گفته های پیامبر پایبند باشیم عظمت و استحکام ما پا برجا خواهد ماند.

حجت الاسلام سید هاشم حسینی بیان کرد: وحدت ما باید حول محور قرآن باشد تا باعث اضطراب دشمن شود.

وی اظهار کرد: باید بعد از پیامبر و امامت، ولایت زمان را ولی فقیه قرار دهیم و جامعه امروز را با محوریت ولایت به سمت وسوی وحدت سوق دهیم.

وی تاکید کرد: بهترین محور وحدت امت اسلام، نظام مقدس اسلامی است و شیعه و سنی این را از نتایج ولایت فقیه می دانند که در کشور های دیگر وجود ندارد و گاها نزاع هایی که در دیگر کشورهای اسلامی صورت می گیرد به دلیل عدم وحدت و ولی فقیه است.

حسینی تصریح کرد: اگر امت اسلام به ولایت و قرآن توجه داشته باشند عزمت صدراسلام بوجود خواهد آمد و دشمنان نمی توانند هیچ گونه دسیسه ای را انجام دهند.

کد خبر 2217010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha